"...zobaczą zmiany na niebie. Będą świadkami słonecznego obrotu, jak nigdy dotąd. Następnie ujrzą Krzyż. Stanie się to tuż przed zderzeniem gwiazd na niebie i kiedy Moje Promienie Bożego Miłosierdzia okryją ziemię. Następstwem będzie cisza, tak że każda dusza będzie w stanie absolutnej prywatności, gdy stanie przede Mną. Powiedz Moim dzieciom na co muszą uważać, gdyż one nie muszą się obawiać."
Jezus Chrystus 11 listopad 2011 16.00

Czytanie na dziś

29 lutego 2012

Święta Filomena.

Nie tak dużo ludzi zna historię Świętej Filomeny. Jest Ona patronką Żywego Różańca. Imię Filomena pochodzi z greckiego, Philomenes, Philos - drogi, miły, menos - siła życiowa, męstwo.

Była dzieckiem modlitwy. Jej rodzice, bogaci rzymianie długo nie mieli dziecka - narodziła się w ich późnym wieku. Byli poganami, ale bardzo prosili Boga o potomka. Zetknęli się nawet z grupą ówczesnych chrześcijan w rzymskich katakumbach, prosząc na wszystkie możliwe sposoby aby Bóg zesłał im dziecko. Kiedy narodziła się im dziewczynka nazwano ją córką światła - po grecku - Umiłowana.

Po narodzeniu Filomeny jej rodzice przyjęli wiarę chrześcijańską. Od najwcześniejszych lat dużo się modliła a od jedenastego roku życia poświęciła swoje życie tylko Bogu. W 13 roku życia ginie męczeńską śmiercią z rąk cesarza Doklecjana, który zapragnął ją poślubić i uczynić cesarzową. Rodzice nalegali by przyjęła tą propozycję. Lecz ona odmówiła. Cesarz zapałał wielkim gniewem i z pełnego miłości kochanka przerodził się w wielkiego prześladowcę. Zakuł ją w kajdany, uwięził w lochu i przez 40 dni nie pozwolił jej dawać ani jedzenia ani wody. Codziennie ją odwiedzał i miał nadzieję, że ona zmieni zdanie. Cierpiała bardzo, 37-go dnia tej męczarni ukazała się jej Matka Boża i zapowiedziała następne męczarnie. Obiecała pomoc, swoją i Archanioła Gabriela. Czterdziestego dnia Filomenę ubiczowano. Następnie po tej karze wrzucono ją do lochu aby tam dokonała żywota. Jak mówią zapiski Bóg przysłał Jej 2-ch aniołów, którzy całkowicie ją uleczyli, przywrócili do sił i życia.

Zdumienie Doklecjana było wielkie. Ponownie prosił ją o rękę, odmówiła. Wtedy zaprowadzono ją nad Tybr, przywiązano jej do szyi żelazną kotwicę i została wrzucona głową w dół w nurt rzeki. Kotwica jednak się urwała a Filomena płynęła z nurtem wody i została wyrzucona na brzeg.

Żołnierze Doklecjana strzelali do niej z strzałami z luków. Strzały przeszywały jej dziecięce ciało lecz Filomena nadal żyła. Cesarz od nowa ją uwięził i rozpoczął nowe tortury. Wtedy zaczął szemrać lud. Doklecjan bał się zamieszek i kazał ściąć Filomenę.
Poniosła śmierć 10 sierpnia o godz. 3-ciej. Jej grób w katakumbach Pryscyllijskich nosi jej imię i symbole męczeństwa, palmę, lilię, trzy strzały i kotwicę.

Ten grób odkryto w 1802 roku, znaleziono w nim kryształowy wazonik z jej krwią. Do dziś ma wygląd złota, drogocennych kamieni i srebra. Te katakumby stały się miejscem cudownym. Następują tam cudowne uzdrowienia.

Mało kto wie, że Filomena jest patronką naszych czasów, patronką sakramentów świętych, nieszczęśliwych rodzin, pomaga w finansach, zrozumie w każdej potrzebie. jest patronką Żywego Różańca.

Proś ją aby cię wspierała w twojej potrzebie. Jej olśniewające cuda wprawiają w wielkie zdziwienie.Wizerunki małej Świętej znajdują się w kościołach na całym świecie. A Jej wstawiennictwo u Boga za ciebie zsyła obfite łaski.

Św. Filomena była główną patronką św. Jana Vianeya (Proboszcza z Ars).


Modlitwy:

Wierna Dziewico, sławiona Męczennico, za pośrednictwem której dokonało się wiele cudów na rzecz biednych i cierpiących , miej litość nade mną! Ty, która znasz ogrom i różnorodność moich potrzeb, zwróć uwagę na mnie , klęczącego u Twych stóp, , pełnego nędzy i nadziei, błagającego Cię o litość.
O wielka Święta ,łaskawie usłysz mnie i racz uzyskać u Boga miłosierne wysłuchanie za Twoim pośrednictwem wszystkich moich próśb, które teraz do Ciebie zanoszę...
Jestem całkowicie przekonany,że Twoje zasługi: zniesioną pogardę, lekceważenie, cierpienia i Twoją męczeńską śmierć, które zjednoczyły Cię z Męką i Śmiercią Twego Oblubieńca otrzymam łaski, o które błagam Ciebie i w radości serca mego dzięki będę Bogu składać, który uwielbiony przez wszystkich świętych panuje w miłosierdziu swoim teraz i zawsze, i na wieki wieków.Amen.



Cnotliwa Dziewico i niepokonana Męczennico Jezusa Chrystusa,święto Filomeno!Z całkowitym oddaniem klękam pokornie przed Bogiem i proszę Cię, którą wybrałem na swą pośredniczkę i kochającą patronkę , abym został zaszczycony Twym wstawiennictwem u Twego Boskiego Oblubieńca Jezusa Chrystusa i u Maryi, jego Najświętszej Matki.Wiem ,że jesteś u Nich obojga w najwyższych łaskach, tak że Ci z pewnością niczego z tego, o co Ich poprosisz , nie odmówią, jak tego dowodzi wiele niezliczonych cudów, które Bóg wszechmocny i miłosierny codziennie wszędzie sprawia, gdzie jest wypowiadane Twoje słodkie imię. Za sprawą swej wszechmądrej Opatrzności wyznaczył i wybrał Ciebie, aby śbyła naszą nadzieją, abyś przynosiła nam siłę, pocieszenie i pomoc w tych groźnych, niespokojnych i pełnych zgryzoty czasach!
O łaskawa bohaterko i godna podziwu cudotwórczyni! Proszę Cię, spójrz na mnie nędznego jako na jedno z Twych dzieci duchowych i weź mnie w obronę przed okropnymi wrogami, którzy dziś bardziej niż kiedykolwiek grożą wściekłymi atakami i którzy dusze, odkupione drogocenną krwią Zbawiciela świata, wszędzie biorą w niewolę i powodują bezprzykładne klęski.Ale ponieważ Ty, o łaskawa patronko, tylko tym okazujesz swe dowody łaski i dobrodziejstwa, którzy wiodą życie niewinne i kochają czystość duszy i ciała, tylko tym, którzy są natchnieni czystą, żywą i czynną wiarą , chcę również , tak jak Ty , która znosiłaś tyle męczarni, z miłości do Jezusa Chrystusa znosić pokornie krzyż , utrapienia i cierpienia wszelkiego rodzaju na tej dolinie płaczu.
Zatem proszę Cię, wyproś mi łaskę, abym do końca mego życia zachował swą duszę czystą od najmniejszej skazy, a nadto ozdabiał ją każdą cnotą. W szczególności czynił to pełnym oddaniem memu Bogu wobec cierpień, których zesłanie na mnie na tym świecie On uważa za dobre , dla oczyszczenia przez to mojej duszy i dania jej możliwości uzyskania pokuty za tak wiele grzechów.Proszę Cię również o wyjednanie dla mnie pomnożenia wiary , nadziei i miłości oraz żalu za moje grzechy.Uwolnij mnie od każdego przykrego przypadku, z z którejkolwiek strony mógłby mi grozić!Amen.

Ojcze nasz...Zdrowaś Maryjo...Chwała Ojcu....

20 komentarzy:

  1. Sw.Filomeno modl sie za mnie i moja rodzine o zdrowie nawrocenie i poddanie sie calkowicie woli Bozej dziekuje za laski juz otrzymane

    OdpowiedzUsuń
  2. W Gniechowicach kolo Wroclawia znajduje się jedyny w Polsce kościół pod wezwaniem św. Filomeny i znajdują się tam relikwie Małej Wielkiej Świętej

    OdpowiedzUsuń
  3. W Gniechowicach kolo Wroclawia znajduje się jedyny w Polsce kościół pod wezwaniem św. Filomeny i znajdują się tam relikwie Małej Wielkiej Świętej

    OdpowiedzUsuń
  4. Święta Filomeno nie umiem wyrazić słowami jak jestem wdzieczan Dobremu Jezusowi za Łaskę poznania Ciebie ..Kochana Filemono bądź mi moja Matka i Siostra Duchowa proszę z serca o Twoja opiekę i wstawiennictwo za mną i moimi bliskimi przyjaciółmi znajomymi..i chorymi dzieciaczkami Kubusiem Karolkiem Andrzejkiem Justynka..Naucz mnie kochac tak Jezusa jak Ty Go kochalas..wiem ze o wiele Cie prosze ale bardzo bardzo Cie prosze przeprowadz nas wszystkich spokojnie do Pana Boga i jego Najswietszej Matki

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana Filomeno proszę Cie wyproś u Jezusa i Maryi pozytywne rozwiązanie dla małżeństwa mojej siostry ...proszę o takie rozwiązanie które będzie miłe Panu Bogu ...proszę o Szwagra aby żył wiara i proszę o nawrócenie siostry Eli...Filomeno bądź ze mną przy zeznaniach w Sadzie proszę o mądrość dla mnie.Amen

    OdpowiedzUsuń
  6. Święta Filomeno pomóż mi wyjsc z kłopotów finansowych i z nałogu hazardu który zniszczył wszystko całe moje życie, proszę wyproś mi łaskę nawrócenia i uwolnienia od wszystkich złych myśli i nałogów, oddaję w Twoje ręce moje życie , proszę wyproś mi przebaczenie i pomóż mi

    OdpowiedzUsuń
  7. Święta Filomeno pomóż mi wyjsc z kłopotów finansowych i z nałogu hazardu który zniszczył wszystko całe moje życie, proszę wyproś mi łaskę nawrócenia i uwolnienia od wszystkich złych myśli i nałogów, oddaję w Twoje ręce moje życie , proszę wyproś mi przebaczenie i pomóż mi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś tutaj i to czytasz . To wiedz że Bóg Cię kocha
      nigdy z Ciebie nie zrezygnuje i nie zwatpie chocbys Ty we mnie zwątpila ja nigdy w Ciebie córko nie zwatpie... Bóg wie co dla nas najlepsze i zsyła na nas łaski w odpowiednim CZASIE nie zawsze dostajemy to co chcemy.. Bo Bóg jest naszym Kochanym Ojcem i wie co dla dziecka najlepsze . Zaufaj nie daj się omanić szatanowi który chce zdobyć twoja duszę na wieczne potępienie.. Zaufaj dobremu Tatusiowi On Cię kocha oddał życie z miłości dla Ciebie mdlał upadal pocil się był opluty biczowant dla ciebie bo Cię kocha..

      Usuń
  8. Boga nie ma i nigdy nie było a jeżeli jest to nie dla wszystkich. Tyle razy prosiłam GO o pomoc i nic zostawił mnie , nigdy mi nie pomógłNienawidzę Cię Boże jeżeli istniejesz,mam nadzieję że kiedy umrę to Cię nie spotkam ŻEGNAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smutne co napisałaś. Po prostu smutne jak szybko podałaś się działaniu złego i straciłaś wiarę w Pana który nigdy nie przestał wierzyć w Ciebie i nigdy nie przestał cię kochać

      Usuń
    2. Panie Boże ratuj tą duszę

      Usuń
  9. Wczoraj Cię poznałam św.Filomeno 11 sierpnia w dzień wspominania Ciebie. Ufam że mi pomożesz, że wstawisz się za moją prośbą u Najwyższego za wyjednaniem łaski nawrócenia się pewniej osoby,w której o pomoc Ciebie proszę. Ufam Tobie,podziwiam Cię i kocham św. Filomeno. Pomagaj nam nieustannie którzy oddajemy Ci cześć i ufamy bezgranicznie. Amen

    OdpowiedzUsuń
  10. śWIĘTA fILOMENO, DZIŚ cIE POZNAŁEM.bARDZO SIĘ CIESZE,ŻE MOGŁEM POCZYTAC O tOBIE.pROSZĘ cIE O POMOC.wSTAW SIE W MOICH POTRZEBACH U pANA bOGA.pOMÓŻ DLA MOJEJ RODZINY.oDDAJE cI CZEŚĆ I UFAM CI. aMEN

    OdpowiedzUsuń
  11. święta Filomeno módl się za mnie i całą moja rodzinę:moją zonę Irenę, naszych dzieci :Jarka i Wojtka ,naszych wnuków:Kubusia i Szymonka, naszych wnuczek: Domieniki i Milenki i moich sióstr i brata.Pomóż nam świeta Filomena.

    OdpowiedzUsuń
  12. Święta Filomeno opiekunko mojej rodziny proszę o uzdrowienia fizyczne i duchowe wszystkich w mojej rodzinie o nawrócenia i prowadż nas drogą przykazań Bożych do Nieba

    OdpowiedzUsuń
  13. Święta Filomeno opiekunko mojej rodziny proszę o uzdrowienia fizyczne i duchowe wszystkich w mojej rodzinie o nawrócenia i prowadż nas drogą przykazań Bożych do Nieba

    OdpowiedzUsuń
  14. Święta Filomeno opiekunko zagubionych, umęczonych i zniewolonych, proszę o wyjednanie łaski nawrócenia mojego męża Janusza, o przemianę jego serca i czyste myśli. Ufam, że mi pomożesz,bo już nie wiem do kogo mam się zwracać o pomoc. Żeby mój mąż nie wnosił sprawy o rozwód, wrócił do mnie i na nowo pokochał. Ulecz go z pychy, nałogów i innych pokus. Zeby zapragnął sakramentu spowiedzi i powrotu do kościoła. Błagam Cię, uczyń cud głębokiej wiary męża, do Boga Najwyższego!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. W 35 lat po odkryciu relikwii ta młoda grecka księżniczka wyniesiona została na ołtarze i ogłoszona Cudotwórczynią XIX w., bo tak liczne i uderzające były cuda uzyskane dzięki jej potężnemu wstawiennictwu. Innym świętym dana jest zdolność wspomagania nas w jakiejś jednej szczególnej potrzebie, ale Święta Filomena posiada moc wspomagania nas we wszystkich potrzebach, cielesnych i duchowych. Zwracajmy się więc do niej z wielką ufnością, miłością i wiarą, ona jest bowiem „ukochaną córką” Jezusa i Maryi, córką, której niczego się nie odmawia”
    Święta Filomena ma wielką moc u Boga. Jej dziewictwo i gotowość objęcia bohaterskiego męczeństwa uczyniły ją tak miłą Bogu, ze nigdy nie odmówi jej niczego, o co Go poprosi. Jest patronką na nasze czasy, od spraw beznadziejnych, Żywego Różańca, szczęśliwych narodzin dzieci, matek oczekujących potomstwa, matek i dzieci, ludzi interesu i w potrzebach finansowych, zdających egzaminy, szkół i konwentów, zakonników i zakonnic, misji i nawróceń, spokojnej i szczęśliwej śmierci, więźniów, chorych, umierających,katakumb. Jest „wszechstronną” Świętą.

    - Każdego 11-go dnia miesiąca odbywają się nabożeństwa do św. Filomeny z możliwością uczczenia relikwii.
    -W parafii można nabyć dewocjonalia związane ze św. Filomeną. Drogą listowną, e-mailową lub telefonicznie można zamawiać Msze św., dewocjonalia, złożyć intencje do comiesięcznego nabożeństwa.

    Parafia pw. św. Filomeny
    ul. Kątecka 53
    55-080 Gniechowice
    www.filomena.gniechowice.info
    Facebook: Parafia pw. św. Filomeny
    e-mail: jwawak@wp.pl
    tel. 0048 71 316 87 12

    Szczegółowy program:
    Od 3 do 11 sierpnia będzie nowenna do św. Filomeny.
    Główne uroczystości odbędą się 5 sierpnia w sobotę.
    Porządek:
    g. 11.00- Msza św. odpustowa z procesją
    g.13.00- Obiad dla pielgrzymów w sali wiejskiej
    g. 15.00- Przedstawienie o św. Filomenie
    g. 15.30- Nabożeństwo z możliwością uczczenia relikwii i olejem św. Filomeny

    Będzie można nabyć dewocjonalia związane z Naszą Patronką.



    OdpowiedzUsuń
  16. Święta Filomeno wyproś łaskę u Boga dla mojej córki aby uwolniła się od długów i biedy otrzymując dobrą pracę,żeby moģła godnie i szczęśliwie żyć

    OdpowiedzUsuń
  17. Święta Filomeno proszę Cię o nawrócenie moich synów do chrześcijaństwa żeby uczestniczyli we mszy świętej.
    Bądź zawsze z nimi i pomagaj w trudnych sprawach potpowiadaj .

    OdpowiedzUsuń